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Be creative : making a living in the new culture industries / Angela McRobbie
Título : Be creative : making a living in the new culture industries Tipo de documento: texto impreso Autores: Angela McRobbie, Autor Editorial: Cambridge : Polity Fecha de publicación: 2016 Número de páginas: 223 p. ; 23 x 15 cm ISBN/ISSN/DL: 978-0-7456-6195-7 Idioma : Español (spa) Clasificación: [UNESCO_V2] Industria cultural Palabras clave: ARTES - ASPECTOS ECONÓMICOS ECONOMÍA CREATIVA TRABAJO CREATIVO Clasificación: 306 MCRc Nota de contenido: Introduction: Pedagogical encounters and creative economy.-
1-Clubs to companies: Notes on the decline of political culture in speeded-up creative worlds.-
2-Unpacking the Politics of Creative Labour.-
3-The Artist as Human Capital: New Labour, creative economy, arts worlds.-
4-The gender of post –Fordism: ‘Passionate work’, ‘Risk class’ and ‘A life of one´s own’.-
5-Fashion matters Berlin: city spaces, women´s working lives, new social enterprise.-
6-A good job well done? Richard Sennet and the new work regime.-
Conclusion: European perspectives.
Link: https://biblio.claeh.edu.uy/pmbClaeh/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=81 Be creative : making a living in the new culture industries [texto impreso] / Angela McRobbie, Autor . - Cambridge : Polity, 2016 . - 223 p. ; 23 x 15 cm.
ISBN : 978-0-7456-6195-7
Idioma : Español (spa)
Clasificación: [UNESCO_V2] Industria cultural Palabras clave: ARTES - ASPECTOS ECONÓMICOS ECONOMÍA CREATIVA TRABAJO CREATIVO Clasificación: 306 MCRc Nota de contenido: Introduction: Pedagogical encounters and creative economy.-
1-Clubs to companies: Notes on the decline of political culture in speeded-up creative worlds.-
2-Unpacking the Politics of Creative Labour.-
3-The Artist as Human Capital: New Labour, creative economy, arts worlds.-
4-The gender of post –Fordism: ‘Passionate work’, ‘Risk class’ and ‘A life of one´s own’.-
5-Fashion matters Berlin: city spaces, women´s working lives, new social enterprise.-
6-A good job well done? Richard Sennet and the new work regime.-
Conclusion: European perspectives.
Link: https://biblio.claeh.edu.uy/pmbClaeh/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=81 Ejemplares (1)
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado 12376 306 MCRc Libro Biblioteca Facultad de la Cultura Colección general Disponible The rise of the creative class, revisited / Richard Florida
Título : The rise of the creative class, revisited Tipo de documento: texto impreso Autores: Richard Florida, Autor Editorial: New York : Basic books Fecha de publicación: 2012 Número de páginas: 483 p. ; 23 x 16 cm ISBN/ISSN/DL: 978-0-456-04248-7 Idioma : Inglés (eng) Palabras clave: CLASE CREATIVA ECONOMÍA CREATIVA TRABAJO CREATIVO INDUSTRIA CREATIVA Clasificación: 306 FLOr Nota de contenido: The Transformation of Everyday Life.- The Creative Economy.- The Creative Class.- The Machine Shop and the Hair Salon.- Brave New Workplace.- No-Collar.- Time Warp.- The Experiential Life.- The Big Morph.- Place Matters.- The Geography of Class.- The 3T’s of Economic Development.- Global Reach.- Quality of Place.- Building the Creative Community.- The Geography of Inequality.- The Inclining Significance of Class.- Every Single Human Being Is Creative. Link: https://biblio.claeh.edu.uy/pmbClaeh/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=81 The rise of the creative class, revisited [texto impreso] / Richard Florida, Autor . - New York : Basic books, 2012 . - 483 p. ; 23 x 16 cm.
ISSN : 978-0-456-04248-7
Idioma : Inglés (eng)
Palabras clave: CLASE CREATIVA ECONOMÍA CREATIVA TRABAJO CREATIVO INDUSTRIA CREATIVA Clasificación: 306 FLOr Nota de contenido: The Transformation of Everyday Life.- The Creative Economy.- The Creative Class.- The Machine Shop and the Hair Salon.- Brave New Workplace.- No-Collar.- Time Warp.- The Experiential Life.- The Big Morph.- Place Matters.- The Geography of Class.- The 3T’s of Economic Development.- Global Reach.- Quality of Place.- Building the Creative Community.- The Geography of Inequality.- The Inclining Significance of Class.- Every Single Human Being Is Creative. Link: https://biblio.claeh.edu.uy/pmbClaeh/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=81 Ejemplares (1)
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado 12380 306 FLOr Libro Biblioteca Facultad de la Cultura Colección general Disponible